Värbamisteenus annab ettevõttele hoogu

13.08.2020 | Jorh Läänerand | 5 min read

Vaieldamatult klientide poolt kõige sagedamini esitatav küsimus aTalenti müügimeeskonnale on, ‘’Miks peaksin kasutama värbamisteenust kui saan ise kuulutuse üles panna?’’ Selle  postituse eesmärk ongi lugejale anda mõtteainet, miks värbamisteenuse kasutamine on vajalik ehk mis kasu toob see ettevõtjale ja milliseid võimalusi loob see laiemalt kogu riigi majandusele.
Eesti ettevõtlusmaastik on aastatega kasvanud jõuliselt ning seda suuresti läbi riigipoolse survestamise. Ettevõtliku inimese siht on kasvada, laieneda ning seeläbi suurendada teenitavat kasumit. Kasvamine tähendab suuremat meeskonda ja meeskonna suurendamine omakorda tähendab ajamahukat lisatööd, mis tavaliselt tuleb ettevõtja põhitöö arvelt. Kui ettevõtja fookus tema põhitöölt kõrvale suunata, hakkab kannatama ettevõtte majandustulemus. Tehes mitut olulist tegevust korraga, on paratamatult fookus hajunud ning parima võimaliku tulemuse saavutamine pärsitud. Aga kogenud uue meeskonnaliikme leidmine on ettevõtja jaoks oluline, sest see tagab ettevõttele veelgi paremad võimalused oma eesmärkide täitmiseks.

Värbamisagentuuri eesmärk

Värbamisagentuuri üks peamine eesmärk on tekitada WIN-WIN-WIN olukord. See tähendab olukorda, kus ettevõtja leiab omale väga hea töötaja, see sama töötaja leiab enda jaoks õige tööandja ning agentuur, kogu selles protsessis ühe võtmeisikuna, saab oma tegevust elus hoida ning kvaliteetset värbamisteenust pakkuda ka edaspidi. Agentuur, mille peamine eesmärk on kokku viia ettevõtted parimate talentidega, on oma tegevuses väga detailne ning seeläbi leiab üles kogenumad kandidaadid. Kogenud värbajad, kes viinud läbi sadu intervjuusid, on värbamisprotsessis justkui filter, läbi mille pääsevad ainult parimad kandidaadid. Ettevõtja jaoks loob kvaliteetsem kandidatuur võimaluse, kus ta peab lõpliku valiku tegema selle põhjal, kes kandidaatidest sobib tema meeskonda paremini. Hea näide on mehaanikast, kus õiged hammasrattad omavahel kokku sobitades panevad süsteemi tööle sujuvalt ning kuluefektiivsemalt. Mehaanikavaldkonnas sobitab õigeid hammasrattaid kokku just insener, kes oma kogemusega näeb läbi, milliste osade kokkusobitamisel on süsteemi toimimine kõige efektiivsem. Siinkohal ongi hea tõmmata paralleel just inseneri ja värbamisagentuuri vahel, kus värbamisagentuur oma tegevuses käitub nagu insener mehaanikavaldkonnas, sobitades omavahel kokku ettevõtjaid parimate kandidaatidega.

Ettevõtja suurim kulu on ebaefektiivne ajakasutus

Detailse ning eduka värbamise läbiviimiseks on vajalik pühendumus ja aeg. Aeg, mida paratamatult ettevõtjatel ei ole, on üks suurim põhjus, miks ettevõtja peaks otsustama värbamisteenuse kasuks. Ettevõtja jaoks on ajaressursi suunamine põhitegevusele olulisem, kui värbamisteenusesse investeerimisel tekkinud kulud. See on numbrite mäng, sest uue inimese värbamisega kaasab ettevõtja 160 tunniks kuus juurde inimese tegemaks tegevusi, mille lõpule viimiseks ettevõte juhil endal tihtipeale aega ei ole. Olenemata positsioonist on iga töötaja, kes panustab oma aega ettevõtte tulemuste parandamiseks, hea investeering, mida ei saa võrrelda ühekordse investeeringuga, mis saaks tehtud kvaliteetse kandidaadi leidmiseks värbamisteenuse näol.

Tööandjana satud kindlasti olukorda, kus sul on vaja meeskonda uus inimene leida. Kui tunned, et Sinagi soovid värbamise asemel pigem ettevõtte igapäeva elu vedada, siis on just õige aeg konsulteerida varakult aTalenti meeskonnaga.

Võta meiega ühendust aadressil info@atalent.ee

Loe edasi meie blogis

In this podcast, we talk about team building and hiring for early stage startups. What skills you need for the founding team and how to hire the first employees.

Hei! Olen Gerda, 22, loomaarmastaja, reisihuviline ja aTalent’i värskeim liige. Alustasin siin ettevõttes tööd kliendiha...

Tänapäeva noorte seas on väga levinud küsimusteks „Kuidas leida endale töö, mis paneb silmad särama?“ või „Kust leida et...