Milline on atraktiivne LinkedIn-i profiil?

11.1.2018 / Kadri Eller

Milline on atraktiivne LinkedIn-i profiil?

LinkedIn-i puhul on tegemist kõige suurema spetsialistide võrgustikuga internetis, millega on tänaseks liitunud rohkem kui 467 miljonit kasutajat üle 200 riigi. On teada, et tänaseks kasutavad suurusjärgus 93% värbajatest LinkedIni, mistõttu on äärmiselt kasulik ennast kurssi viia LinkedIn-i profiili loomise põhitõdedega ja nippidega, kuidas ettevõtetele paremini silma jääda. Selle kanali võlude kasutamiseks ja võimalikult atraktiivse profiili loomiseks pead tähelepanu pöörama mitmetele erinevatele aspektidele, nendest olulisemad 4 on siin:

Veendu, et Sinu profiil oleks optimeeritud. Ainult kasutaja loomine ole kindlasti piisav selleks, et värbajatelt igapäevaselt e-kirju ja telefonikõnesid tulema hakkaks. Kui soovid, et Sinu profiil otsingumootori abil ka reaalselt leitav on, siis pööra tähelepanu profiili optimeerimisele. Kõige olulisem on koondada asjakohased märksõnad pealkirja (Professional headline). Värbajad otsustavad enamasti ainult pealkirja põhjal, kas Sinu profiil on väärt klikkimist või mitte, seega ei tasu selle tähtsust alahinnata. Kasuta võimalikult konkreetseid ja täpseid märksõnu (mõtle küsimustele mida, miks ja kuidas Sa teed) ning arvesta sellega, et näiteks „marketing specialist“ asemel otsitakse suurema tõenäosusega märksõna „social media marketing“.

Muuda oma profiil võimalikult informatiivseks. Kasuta kõiki võimalusi oma profiili täiendamiseks. Lisa info õpingute, töökogemuse ja peamist oskuste kohta, lisaks ära unusta kirjutada kokkuvõtet. See on üks esimesi ja olulisemaid asju, mis profiilile klikkides silma jääb. Piirdu maksimaalselt 2000 tähemärgiga ning võta eesmärgiks võimalikult väikse mahu juures hoida tekst ikkagi sisutihe. Kirjelda veel täpsemalt oma pealkirjas väljatoodut, näiteks seleta, miks oled valinud selle valdkonna, miks Sulle see töökoht huvipakkuv on ja milliseid oskusi oled sellel töökohal arendanud. Kindlasti lisa lõppu ka kontaktinformatsioon, et teha endaga kontakti võtmine võimalikult lihtsaks. Täpsemad juhised, kuidas ülevalpool mainitud muudatusi enda profiilis teha, leiad sellest YouTube-i videost.

Hoia informatsioon ajakohasena. Uuenda aeg-ajalt nii oma kokkuvõtet kui ka töösuhteid! Veendu kindlasti, et info Sinu varasema töökogemuse kohta oleks korrektne, seal hulgas täpsusta seda, kuna oli tööle asumise aeg ja millal lahkusid töökohalt. Väga oluline on, et siinkohal ei oleks vasturääkivusi CV-ga, kuna see võib jätta ebausaldusväärse mulje. Lisa oma võrgustikku sõbrad, kolleegid ja kõik teised, kellega oled tööalaselt kokku puutunud ning lisaväärtust annab see, kui kiidad heaks ka nende oskusi (Endorsements), sel juhul on ka teised aktiivsemad Sinu oskusi kinnitama. Sama kehtib ka soovituste kohta. Proovi vaadata oma profiili läbi värbaja silmade ning veendu, et Sinu profiil olev informatsioon oleks lihtsasti loetav, üheti mõistetav ja ajakohane.

Pane oma isikupära särama. LinkedIn on personaalsem, kui lihtsalt CV koostamine. Kasuta neid võimalusi maksimaalselt! Alustuseks vali hoolega välja LinkedIn-i profiilipilt, kuna see on suurepärane võimalus jätta endast professionaalne esmamulje. Samas võid vale pildiga täielikult nullida oma võimalused pääseda tööintervjuule, seega unusta selfie! Miks mitte lisada ka kaanefoto, visuaalselt ilusam profiil tõmbab alati rohkem tähelepanu. Kindlasti ole aktiivne ja jälgi oma valdkonna alaseid gruppe ja ettevõtteid, kuna seda kuvatakse Sinu profiilil ning Sinu huvid annavad värbajale alati põnevat lisainfot.

LinkedIn pakub tohutult palju karjäärivõimalusi. Ole avatud ning panustades paar tundi oma profiili täiustamisele, võid kindel olla, et suurendasid tõenäosust jääda silma mõnele ettevõttele, kellest võib saada Sinu unistuste tööandja! Kui vajad veel värskeid ideid, kuidas tööandjatele silma jääda, viska pilk peale ka SIIA! 🙂

 

Autorist:

Kadri Eller

Kadri Eller

Recruitment Manager

kadri.eller@atalent.ee

Järgmine artikkel:

Kliendid meist

  • aTalent suutis meile leida mitu väga head kandidaati, kellest üks töötab nüüdsest meie meeskonnas. Kogu värbamisprotsess kulges meie jaoks kiirelt ja professionaalselt. Viljar Männigö, Peakonstruktor, TMB Element
  • Hindan väga nendepoolset jõupingutust ning soovitan soojalt aTalenti teenust ettevõtetele, kes vajavad abi noorte talentide leidmisel ja värbamisel. Viljar Männigo , Peakonstruktor, TMB Element
  • Kristjan ja Kadri olid suhtluses väga asjalikud ja sõbralikud. Nad kuulasid ning said täpselt aru esitatud vajadustest. Tulemuseks oli pakutud kandidaatide hea vastavus ootustele. Koostöökogemus aTalendiga on olnud igati positiivne elamus. Meeleldi kasutame nende teenust ka edaspidi. Tõnis Haamer, Overall
  • Otsisime pikalt just seda sobivat ja õiget inimest oma meeskonda, kuna tegemist oli suhteliselt keeruka profiiliga, mida Eestist (või ka mujalt) leida. aTalentiga sujus koostöö väga hästi – alates nende poole pöördumisest kuni in-imese leidmiseni läks vaid mõned nädalad tänu nende kiirele reageerimisele. Helena Sits, Bondora
  • Meie soovidele protsessi osas tuldi igati vastu, suhtlus oli operatiivne ning värbaja oli alati kättesaadav. Meie uus meeskonna liige on jõudsalt sisse elanud ning oleme aTalenti koostööga väga rahul. Helena Sits, Bondora
  • Pöördusime aTalenti poole, kuna vajasime oma meeskonda noori ja andekaid digivaldkonna spetsialiste. Tänu Kadri kiiresti ja hästi põhjalikult tehtud eeltööle oli meie poolt valikute tegemine lihtne. Produktiivse koostöö tulemusena sai noortest talentidest komplekteeritud äge meeskond! Jelena Kopõltsova, Sky Media